Oι μαθητές/τριες του σχολείου μας μέσα από σχετικές δράσεις ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν γύρω από τον Αυτισμό.

 

2 Απριλίου 2024: Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό

– “«η διαφορά είναι δικαίωμα» και πλούτος για μια πραγματικά δημοκρατική κοινωνία!”

Αριστείδης Χαρούπιας, PhD 

Τα άτομα στο Φάσμα του Αυτισμού μας καλούν σήμερα, μαζί με άλλα άτομα «σε ανάγκη»,  να στοχαστούμε με αφορμή τα λόγια του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Αντόνιο Γκουτέρες, ο οποίος στο μήνυμά του για τον εορτασμό της  Παγκόσμιας Ημέρας Ενημέρωσης για τον Αυτισμό το 2023 επισήμανε πως: «Πρέπει να βελτιωθούμε – προωθώντας την εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς, τις ίσες ευκαιρίες απασχόλησης, την αυτοδιάθεση και ένα περιβάλλον όπου κάθε άτομο θα είναι σεβαστό. Και καθώς το κάνουμε αυτό, αναγνωρίζουμε επίσης τον ρόλο των οικογενειών, των φροντιστών και των δικτύων υποστήριξης στη ζωή των ατόμων με αυτισμό» (Ηνωμένα Έθνη, 2023). Πηγή: www.especial.gr 

 

 

Με αφορμή την υποδοχή της Ολυμπιακής Φλόγας στα Μέγαρα στις 26 Απριλίου, το Ε2 ακολούθησε το ταξίδι της από την Αρχαία Ολυμπία προς το Παρίσι. Αφού οι μαθητές συζήτησαν για την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, αναζήτησαν στον χάρτη της Ελλάδας τους σταθμούς της ολυμπιακής φλόγας και παρακολούθησαν την τελετή αφής της στην Αρχαία Ολυμπία, παρατηρώντας το κάτοπτρο με τη βοήθεια του οποίου η Πρωθιέρεια ανάβει τη δάδα.

 

               

 

 Mια δράση με την συμμετοχή και βοήθεια της τρίτης δημοτικού, σχετικά με τα άτομα με ειδικές ανάγκες, την αποδοχή τους και τον σεβασμό τους. Στόχος της δράσης ήταν μέσω της ευαισθητοποίησης των παιδιών για τα συγκεκριμένα άτομα και της ενσυναίσθησης να εισέλθουν στον κόσμο των ατόμων με οποιαδήποτε μορφή αναπηρίας, να προσπαθήσουν να νιώσουν σαν εκείνους και στο τέλος να επέλθει η αποδοχή και ο σεβασμός προς εκείνα τα άτομα. Για να επιτευχθεί η παραπάνω δράση,  έγινε μια διάλεξη στα παιδιά για τις αναπηρίες, ακολούθησε διάλογος για τις αξίες της αποδοχής και του σεβασμού ενώ στην συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα βραβευμένο βίντεο για τα άτομα με αναπηρία και το πώς η κοινωνία μπορεί να τα βοηθήσει στην ένταξη τους. Τέλος, για να πετύχουμε την ενσυναίσθηση, μοιράστηκαν λευκά φύλλα και μαρκαδόροι στους μαθητές οι οποίοι προσπάθησαν να ζωγραφίσουν, κάποιοι με δεμένο χέρι, κάποιοι με δεμένα μάτια και κάποιοι με δεμένα και με τα δύο χέρια οι οποίοι και ζωγράφιζαν με το στόμα.

    

-->